Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011

Το Μάρκετινγκ της Τρέλας


Νοσοκαπηλεία (ουσιαστικό): «Η ενέργεια του να πείθεις ουσιαστικά ανθρώπους που είναι υγειείς ότι είναι άρρωστοι, ή τους ελαφρώς άρρωστους ότι είναι πολύ βαριά άρρωστοι».
Οι ψυχίατροι το γνωρίζουν. Οι φαρμακευτικές εταιρείες το γνωρίζουν. Και τα στελέχη στο χώρο της διαφήμισης ανά τον κόσμο επίσης το γνωρίζουν.

Η Νοσοκαπηλεία είναι μια αρκετά επιτυχημένη στρατηγική που μετατρέπει συνηθισμένες καταστάσεις της ζωής σε καταστάσεις ψυχιατρικού νοσήματος, κάνοντας τον κάθε άνθρωπο να ανησυχεί για την πιο πρόσφατη «ψυχική ασθένεια» και να απαιτεί κάποιο χάπι.

Σύμφωνα με έναν ειδικό του μάρκετινγκ: «Δεν υπάρχει πιο ασαφής κατηγορία ασθένειας απ' αυτή του άγχους και της κατάθλιψης, όπου σπάνια βασίζεται σε μετρήσιμα σωματικά συμπτώματα κι έτσι μπορεί να ερμηνευτεί μόνο ως έννοια που δεν είναι κάτι χειροπιαστό ή αποδείξιμο».


Και πιάνει. Οι ψυχίατροι και οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια κερδοφόρα γωνιά στην αγορά που προσφέρει πάνω από 150.000 δολάρια κάθε λεπτό.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...