Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Τα Ακασικά αρχεία και οι ψευδο-οντότητες

Πηγή : Τα τραγούδια των Μυστών



Τα “Ακασκά αρχεία” είναι ένας όρος που δημιούργησε το Θεοσοφικό ρεύμα του 19ου αιώνα για να περιγράψει ένα πνευματικής φύσεως υλικό πάνω στο οποίο καταγράφονται όλες οι εμπειρίες του νου όλων των έμβιων όντων. Σε αυτό το υλικό καταγράφονται σκέψεις, συναισθήματα, εμπειρίες ανθρώπων και γενικά έμβιων όντων και ό,τι παράγεται από την διαδικασία της νόησης και της σκέψης. Με άλλα λόγια είναι το αποτύπωμα της σκέψης των όντων πάνω σε αυτό το υλικό.
Akasha είναι μια Σανσκριτική λέξη που μεταφράζεται ως ουρανός, χώρος, αιθέρας. Το ακασικό υλικό ή ακασικά αρχεία περιέχουν όλη την σκέψη των ανθρώπων όπως γνώσεις και λογικές σκέψεις, πληροφορίες σχετικά με αποφάσεις, συναισθήματα, γεγονότα κτλ και για αυτό περιγράφονται σαν τα αρχεία μιας μεγάλης βιβλιοθήκης και έτσι βγήκε το όνομα “ακασικά αρχεία”.

Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

ΟΛΥΜΠΟΣ ,ΟΙ ΘΕΟΙ ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ .(Πλήρης Ταινία)

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ (ΠΛΗΡΗΣ ΕΔΩ) ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ "ΌΛΥΜΠΟΣ, ΟΙ ΘΕΟΙ ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ". Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ 1 ΩΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΕΤΑΡΤΟ , ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Ο διαλογισμός "διώχνει" τις υποτροπές της κατάθλιψης


Πηγή: Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», 26-5-2011 (Υγεία)



Μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαλογισμός αποτρέπει τις υποτροπές της κατάθλιψης, ίσως προκαλώντας αλλαγές στα τμήματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μάθηση και το άγχος. Μια νέα μελέτη υποδηλώνει ότι η δράση του μπορεί να οφείλεται στην τροποποίηση εγκεφαλικών κυμάτων που λέγονται «άλφα ρυθμοί» και συμβάλλουν στη ρύθμιση της μετάδοσης των αισθητηρίων ερεθισμάτων από τον περιβάλλοντα χώρο.

Όπως γράφει η εφημερίδα «New York Times», επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ χώρισαν 12 υγιείς εθελοντές σε δύο ομάδες. Οι μισοί ακολούθησαν επί οκτώ εβδομάδες ένα πρόγραμμα διαλογισμού για καταπράυνση του στρες και οι άλλοι μισοί δεν έκαναν διαλογισμό.

Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

ΟΙ ΕΦΤΑ ΑΚΤΙΝΕΣ – μια γενική σκοπιά


Του Μπέντζαμιν Κρεμ


Η σύγχρονη εξωτερική επιστήμη απέδειξε το πανάρχαιο και θεμελιώδες εσωτερικό αξίωμα: δεν υπάρχει τίποτα σ' ολόκληρο το εκδηλωμένο σύμπαν παρά μόνο ενέργειες, που βρίσκονται σε κάποια σχέση μεταξύ τους και που καθεμιά τους δονείται σε ορισμένη συχνότητα. Βασική αρχή της εσωτερικής επιστήμης είναι ότι υπάρχουν εφτά τέτοια ρεύματα ενέργειας ή "ακτίνες", και ότι η αλληλενέργεια αυτών των ακτίνων, σε κάθε δυνατή συχνότητα, δημιουργεί τα ηλιακά συστήματα, τους γαλαξίες και τα σύμπαντα.

Η Ιστορία Ξαναγράφεται : Πυραμίδες - Σαχάρα Τα μυστήρια (Ντοκιμαντέρ)



"Ψίθυροι της Ψυχής"


Στο σημερινό άρθρο μου θα σας παραθέσω ένα μεγάλο απόσπασμα απο το βιβλίο του πασίγνωστου Τέκτονα Albert Pike “Αρχές και Φιλοσοφία των Ελευθεροτεκτόνων του Αρχαίου και Αποδεδειγμένου Σκωτικού τύπου εκδόσεων Τετρακτύς” και πιο συγκεκριμένα τις σελίδες 89 εως 100. Στο απόσπασμα αυτό ο Albert Pike επικαλείται την απελπισία και την αμφιβολία με την μορφή Δαίμονα και ψιθύρων στο μονοπάτι του στην Πίστη του στον Θεό καθώς και του κάθε αναζητητή. Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το κείμενο το οποίο για εμένα τουλάχιστον είναι καθολικά αληθινό και μόνο κείμενο «αμφιβολίας και απελπισίας» δεν είναι. Είναι κείμενο αλήθειας όπου ο Albert Pike σε κρίση ειλικρίνειας υπό την μορφή αυτή, μας λεει τις εσώτερες αληθινές σκέψεις του για τον Κόσμο, τον Θεό και τον Άνθρωπο κι ας ισχυρίζεται πως είναι απλά οι αμφιβολίες του Δαίμονα εντός του. Επί της ουσίας δεν απάντησε στα δεκάδες εύστοχα επιχειρήματα του «Δαίμονα», καθώς και δεν γίνεται 6 σελίδες να είναι απλοί «ψίθυροι» της ψυχής του. Θα ήθελα να κάνω μερικές παρατηρήσεις επί του κειμένου ως αρχή πριν αρχίσετε να το διαβάσετε στα σημεία όπου διαφωνώ.

Η πνευματική διάσταση του Θυμού


Θυμός, το καταστροφικό πυρ

Ο Χριστός, ο Βούδας και πολλοί σοφοί μίλησαν για την καταστροφική ιδιότητα του θυμού. Ο θυμός είναι μια πολυδιάστατη κατάσταση Άρνησης κι αντιδραστικότητας, και όχι μόνο ένας εκνευρισμός που παρουσιάζεται όταν τα πράγματα δεν έρχονται όπως επιθυμούμε.
Ο θυμός εμποδίζει το Θείο Ρεύμα, το Ρεύμα της Ζωής, να περάσει μέσα από μας, να μας ενεργοποιήσει και να δώσει νόημα και κατεύθυνση στη ζωή μας. Ο θυμός ουσιαστικά είναι η Άρνηση αυτού του Ρεύματος, το οποίο εισέρχεται μέσα απ’το κεφάλι μας (crown chakra) και το οποίο Ρεύμα υπό κανονικές συνθήκες (συνθήκες αγιότητας, καθώς η αγιότητα είναι η φυσική μας κατάσταση) θα διαπερνούσε όλο το σώμα, με αποτέλεσμα το άτομο να γινόταν ένας πραγματικός εργάτης του Θεού, πράττοντας καίριες κινήσεις, ομιλώντας τέλειους λόγους κάθε στιγμή.

Ο ρόλος των αισθήσεων

Οι αισθήσεις, όταν χρησιμοποιούνται εγωιστικά, βαμπιρικά, υλιστικά, τότε αργά ή γρήγορα ατονούν. Όπως η όραση που με το χρόνο ατονεί, επειδή μπορεί το άτομο να την λειτούργησε για να βαμπιρίζει εντυπώσεις απ' το περιβάλλον, αντί να αγκαλιάζει με το βλέμμα του και να ομορφαίνει ό,τι αγγίζει.

Όταν για παράδειγμα χρησιμοποιούμε την όραση για να βλέπουμε τα ελαττώματα των άλλων ώστε να νιώσουμε εμείς καλύτερα, τότε χρησιμοποιούμε την όρασή μας λάθος. Αν μάς έχει δοθεί το χάρισμα της παρατηρητικότητας σε κάποιο επίπεδο, αυτό μάς έχει δοθεί για να το χρησιμοποιήσουμε θετικά, δημιουργικά, μεταμορφωτικά, αλλιώς, όχι μόνο η ζωή θα μάς το πάρει πίσω, αλλά θα δημιουργήσουμε και άσχημες συνθήκες για τον εαυτό μας.

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Sein zum Tode [Είναι προς Θάνατο]

Για πολλά χρόνια είχα υιοθετήσει την παρηγορητική – και δημοφιλή στις μέρες μας, λόγω των ψυχοθεραπευτικών της επιδράσεων- προσέγγιση του Επίκουρου, σύμφωνα με την οποία ο θάνατος δεν είναι τίποτα για εμάς ώστε να μας απασχολεί και να τον φοβόμαστε και ως εκ τούτου πρέπει να μας είναι αδιάφορος. Φοβούμενοι τον θάνατο είναι σαν να «πεθαίνουμε» διαρκώς καθημερινά, καθώς ο φόβος ότι κάποτε η ζωή μας θα τελειώσει, μας φθείρει διαρκώς και δεν μας αφήνει να χαρούμε τις απολαύσεις της.

Το Σέλας



Το Σέλας (γεν. του Σέλαος, πληθ. τα Σέλα ή Σέλαα, σε αναφορά σειράς παρατηρήσεων αμφοτέρων των πόλων) είναι το φωτεινό ουράνιο φαινόμενο που συμβαίνει στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας και που παρατηρείται ιδίως στις πολικές περιοχές (εξ ου και Πολικό Σέλας), τόσο στον Βόρειο ημισφαίριο όσο και στο Νότιο αποκαλούμενο ανάλογα "Βόρειο Σέλας" και "Νότιο Σέλας".

Γενικά

Το φαινόμενο αυτό είναι από τα ωραιότερα που προσφέρει η Φύση σε ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων σε αιφνίδιες εμφανίσεις και με γρήγορες σχετικά μεταμορφώσεις. Η εμφάνιση του Σέλαος, αν και πολύ σπάνια για παραμεσόγειες χώρες, κίνησε το ενδιαφέρον των ανθρώπων από την αρχαιότητα και ήταν γνωστό στους αρχαίους Έλληνες. Πρώτος επιστημονικά παρατηρητής του φαινομένου φέρεται ο Αριστοτέλης που όπως αναφέρει στα "Μετεωρολογικά" του (Α',5): "Φαίνεται δέ ποτε συνιστάμενα νύκτωρ αἰθρίας οὔσης πολλὰ φάσματα ἐν τῷ οὐρανῷ..., ἡμέρας μὲν οὖν ὁ ἥλιος κωλύει, νυκτὸς δ' ἔξω τοῦ φοινικοῦ (δηλαδή του ιώδους) τὰ ἄλλα δι' ὁμόχροιαν οὐ φαίνεται", που σημαίνει ότι πρέπει να είχε παρατηρήσει έντονα το φαινόμενο του Σέλαος κατά τη διάρκεια αίθριας νύκτας. Η φωτοβολία της ατμόσφαιρας (πάντα κατά τον Αριστοτέλη) δεν είναι ομοιογενής αλλά τα φάσματα του φαινομένου αυτού παρουσιάζουν χάσματα. Και είναι εκείνα που παρουσιάζουν ακριβώς το Σέλας ως κυματιζόμενες "ουράνιες κουρτίνες" ή "ουράνιες μπαλαρίνες" όπως χαρακτηρίζεται το φαινόμενο από τους σύγχρονους παρατηρητές.

Η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης


Το δεύτερο γεγονός της βασιλείας του Κωνσταντίνου που, ύστερα από την αναγνώριση του Χριστιανισμού, έχει πρωταρχική σημασία, είναι η ίδρυση μιας νέας πρωτεύουσας στις ευρωπαϊκές ακτές του Βοσπόρου και στη θέση του αρχαίου Βυζαντίου.
Πριν από τον Κωνσταντίνο οι αρχαίοι είχαν πολύ καλά εκτιμήσει τις στρατηγικές και εμπορικές δυνατότητες που είχε το Βυζάντιο, λόγω της θέσης του στα σύνορα Ασίας και Ευρώπης και λόγω του ελέγχου που ασκούσε στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο. Επίσης ήταν πολύ κοντά στις κύριες εστίες των ένδοξων αρχαίων πολιτισμών.

Η ψυχολογία της εξουσίας


Η αντίληψη ότι ο πόθος για την εξουσία είναι πανανθρώπινος και έμφυτος στον άνθρωπο είναι ένα αρχετυπικό αυτονόητο που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί.

Ο Θουκυδίδης αναφέρει ότι οι Αθηναίοι μιλώντας με τους Μηλίους υποστήριξαν ότι "οι άνθρωποι αναγκάζονται πάντοτε από φυσική ορμή να εξουσιάζουν εκείνους από τους οποίους υπερτερούν". Αιώνες αργότερα, με την υπόθεση του Δαρβίνου περί της "Πάλης για ζωή", η παραπάνω αντίληψη ενδυναμώθηκε και διατηρήθηκε ως τις μέρες μας. Σύμφωνα με αυτήν, ο άνθρωπος πρέπει να παλέψει για να επιβληθεί τόσο στη φύση όσο και στους όμοιους του, καθώς τελικά επιβιώνει ο πιο δυνατός. Η υπόθεση αυτή φαίνεται πολλές φορές να επαληθεύεται μέσα στην ιστορία της ανθρωπότητας, καθώς κατά καιρούς εμφανίζονται εξουσιαστές μικρής ή μεγαλύτερης εμβέλειας, που ορίζουν την πορεία των πραγμάτων. "Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό" λέει απλά ο λαός.

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Ανθρώπινοι χαρακτήρες σύμφωνα με τον Καρλ Γιουνγκ

«Ο άνθρωπος χρειάζεται τις δυσκολίες για την υγεία του.»
«Με την αυτοθυσία κερδίζουμε τον εαυτό μας, το Εγώ μας γιατί μόνο αυτό που δίνουμε το έχουμε.»
«Η εξατομίκευση δεν αποκλείει, αλλά περικλείει τον κόσμο.»
C. YUNG


Η γνώση μιας κατάστασης ή γεγονότος σε βοηθά στον χειρισμό της, αν υπάρχει και η απαραίτητη δύναμη τότε η κατάσταση και το γεγονός ελέγχεται.
Όταν κάποιος τολμά να αναλάβει την δύναμη ή μάλλον την ευθύνη για να οδηγήσει ανθρώπους και τον ίδιο του τον εαυτό, τότε νοιώθει να μεγαλώνει μέσα του η δίψα της γνώσης και ειδικά εκείνης που αφορά τον ανθρώπινο ψυχισμό.
- Η ανάλυση και ταξινόμηση των ανθρώπινων χαρακτήρων μαζί με τις αιτίες, αποτελέσματα και σχέσεις που τους διέπουν είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία αποδοχής και κατανόησης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των δικών μας προκαταλήψεων. Όταν ειδικά η ταξινόμηση αυτή έχει γίνει από τον Γιούνγκ, τον περισσότερο «ολιστικό» από όλους τους ψυχίατρους-ψυχολόγους, τότε το εργαλείο αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία.

H Αφύπνιση ( Ντοκιμαντέρ )



Κεφάλαιο Πρώτο : Πνευματική Σύνδεση





Η Αναζήτηση της Ελευθερίας (μέρος β΄)


Συνεχίζοντας το ταξίδι αναζήτησης της ελευθερίας θα προσπαθήσουμε να δούμε πώς μπορούμε να «πετύχουμε την ελευθερία» για τον ίδιο μας τον εαυτό και σαν αντανάκλαση να τη θεμελιώσουμε και να την προβάλλουμε προς τα έξω. Αρχικά θα πρέπει να στραφούμε μέσα μας, στην αναζήτηση του ίδιου του εαυτού, στον "εσωτερικό μας κόσμο", προκειμένου να αναζητήσουμε το «βαθμό» της ελευθερίας μας ως ενσαρκωμένες ψυχές. Με τον όρο αυτό εννοούμε την όψη της ψυχής που περιέχει όλα τα συμπλέγματα των περιεχομένων μας, όλες τις όμορφες, αλλά και τις άσχημες εμπειρίες στο σύνολό τους, στα πλαίσια μιας ζωής μέσα στην ύλη.

Ελευθερία, το Ταξίδι της Αναζήτησης


Ελευθερία δεν είναι παρά η Ευκαιρία να γίνουμε Καλύτεροι

Με το πέρασμα των αιώνων, στην εξελικτική πορεία του πλανήτη και της ανθρωπότητας, υπάρχει μία λέξη ιδιαίτερα σημαντική που σαν άστρο λάμπει και καθοδηγεί τα σπέρματα των μεγάλων σκέψεων και ανακατατάξεων. Αυτή η λέξη είναι η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Την ελευθερία ύμνησαν πολλοί ποιητές, την τραγούδησαν, τη ζωγράφισαν και τη λάξεψαν, αποτυπώνοντάς την σε όλα τη μήκη και πλάτη της γης. Στο όνομά της έγιναν μεγάλες αιματηρές εξεγέρσεις πάντα με αφορμή τα ανθρώπινα δικαιώματα και το δικαίωμα του ανθρώπου για ελευθερία.

Η Μαγεία της Σελήνης

 
Μια μελέτη πάνω στις απόκρυφες και μυστηριώδεις δυνάμεις της Σελήνης, όπως αυτές καταγράφονται από τους λαούς του κόσμου, την επιστήμη και τις εσωτερικές παραδόσεις. 

Από την αυγή της εμφάνισής της στη Γη έως και τη σύγχρονη εποχή η ανθρωπότητα ατενίζει με δέος τη Σελήνη, εμβαπτίζεται διαρκώς στην έντονη μαγική της ατμόσφαιρα και βιώνει τις επιρροές της. Ο φωτεινός μας δορυφόρος ανέκαθεν αποτελούσε σημείο αναφοράς για τον άνθρωπο, αλλά και αντικείμενο λατρείας. Οι ρυθμικές επιδράσεις του (σωματικές και ψυχικές) πάνω σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς ερευνήθηκαν εκτεταμένα από τις εσωτερικές παραδόσεις και τη σύγχρονη επιστήμη, και η περιοδικότητά του αποτέλεσε διαχρονικό εργαλείο για τη μέτρηση του χρόνου και τη δημιουργία ημερολογίων σε κάθε γωνιά του πλανήτη μας. Ενώ εδώ και χιλιάδες έτη εικόνες ζωντανές που σχετίζονται με την κίνηση και τις φάσεις της Σελήνης έχουν εγκαθιδρυθεί στην ομαδική ψυχή της ανθρωπότητας, εικόνες - σύμβολα που μυούν με έναν αδιόρατο και ατμοσφαιρικό τρόπο στη «μαγεία» της.

Δέκα Προτάσεις από το «Αποκαλυμμένη Ίσις»

 
Για να γίνουν κατανοητές οι αρχές  του φυσικού νόμου που εμπλέκονται στα διάφορα αποκρυφιστικά φαινόμενα, ο αναγνώστης θα πρέπει να έχει κατά νου τις θεμελιώδεις θέσεις της Ανατολικής φιλοσοφίας:

1)Δεν υπάρχει θαύμα. Ο,τιδήποτε συμβαίνει είναι το αποτέλεσμα του αιώνιου, αμετάβλητου και διαρκώς ενεργού νόμου. Το φαινομενικό θαύμα δεν είναι παρά η δράση δυνάμεων ανταγωνιστικών προς αυτές τις οποίες ο Δρ. W. B. Carpenter, F.R.S. - ένας άνθρωπος με μεγάλη μόρφωση αλλά μικρή Γνώση - ονομάζει "οι πλήρως εξακριβωμένοι νόμοι της φύσης". Όπως πολλοί της τάξης του, ο Δρ. Carpenter αγνοεί το γεγονός ότι μπορεί να υπάρχουν νόμοι που ήταν κάποτε "γνωστοί", ενώ τώρα είναι άγνωστοι στην επιστήμη.

Ελευσίνια Μυστήρια

 

Εισαγωγή
Η Ορφική Θεολογία
Ο Σκοπός των Μυστηρίων
Τα Μικρά Μυστήρια της Περσεφόνης
Τα Μεγάλα Μυστήρια στην Ελευσίνα, γενικά
Τα Μεγάλα Μυστήρια της Κόρης
Τα Μεγάλα Εποπτικά Μυστήρια
Τα Μεγάλα Μυστήρια του Ζαγρέα
Τα Άρρητα Μυστήρια του Διός
Επίλογος



(Η «Ανασύνθεση των Μυστηρίων» βασίζεται στην Ορφική Θεολογία, στις πληροφορίες που έχουμε γιά τα Μυστήρια, καθώς και στις μαρτυρίες του Πλάτωνα και των άλλων μεγάλων φιλοσόφων της αρχαιότητας).

ΧΑΪΝΤΕΓΚΕΡ

  
Η Φιλοσοφία του Χάιντεγκερ είναι «Φιλοσοφία του Είναι»: Του «Είναι» όχι σαν φιλοσοφικής σύλληψης, σαν ιδέας, αλλά του «συγκεκριμμένου είναι», «αυτού που έχει συνείδηση του είναι», της ύπαρξης, του ανθρώπου: Γι’ αυτό και ο Χάιντεγκερ εισάγει ένα νέο όρο γιά την φιλοσοφία της εποχής του, το Da-sein (το «Εδώ-είναι» το «πάρειμι» της αρχαιοελληνικής»).

Θεωρία του Πραγματικού

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ

Υπάρχει Μία, Εσωτερική, Μυστική, Απόκρυφη, Ύστατη, Υπερβατική, και Υποκρυπτόμενη Πραγματικότητα, που ταυτίζεται (στην Εξωτερική Όψη της) με το Παγκόσμιο Αντικειμενικό, κι είναι «Κοινό» γιά τα όντα των «κατώτερων» κόσμων.
Αυτό το Παγκόσμιο Πνεύμα «αγγαλιάζει» και «στηρίζει» πάντα τους κατώτερους κόσμους και τους κατευθύνει (τα όντα) προς την Αλήθεια (προς την Βίωση της Πραγματικότητας).
Όσοι «αναδύονται» ως το Παγκόσμιο Πνεύμα αντιλαμβάνονται (μολονότι το «θεωρούν» από διαφορετικά κέντρα») ότι είναι Αυτό το Ένα, Κοινό, Πνεύμα (πριν «συγχωνευθούν» ολοκληρωτικά μαζί Του, στην Θεότητα).

«Σιντάρτα» (αποσπάσματα) του Έρμαν Έσσε

 




Ένας άνθρωπος ψάχνει να βρει τον εαυτό του και ανακαλύπτει τον Κόσμο. Ύμνος στην ατομικότητα. Αν μείνει όμως κάποιος εκεί, την πάτησε. Γνωρίζει τον εαυτό του, γιατί εκεί συναντά την επιμέρους αντανάκλαση του Κόσμου. Φτάνει στο Εγώ για να το εγκαταλείψει. Βρίσκει το Εγώ για να το διαλύσει στον πολύμορφο πλούτο του κόσμου κι όχι για να το βάλει σε ένα βάθρο, ως τη μόνη στον κόσμο οντότητα με αυταξία και απόλυτο αυτοσκοπό.




Έρμαν Έσσε




Πραγματισμός, Φυσιοκρατία και Ρεαλισμός


Πρόκειται για τρία φιλοσοφικά ρεύματα, που συνεισφέρουν κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις στο πρόβλημα της φύσης της γνώσης. Οι φιλοσοφίες αυτές, του πραγματισμού, της φυσιοκρατίας και του ρεαλισμού θεωρούνται ότι έχουν σημαντικά επηρεάσει την επιστημολογία στη μετά τον Kuhn περίοδο, παρότι για τις περισσότερες από αυτές οι ρίζες τους κι η περίοδος ωρίμανσής τους βρίσκονται αρκετά πίσω στο χρόνο.

Ελπίδα και αναμονή

Του Ιωάννη Γ. Τσάτσαρη

Συγγραφέα-Γνωσιολόγου
 
 
Υπάρχουν δύο έννοιες που τις συναντούμε διαρκώς στην τρέχουσα ζωή μας και που γεννώνται απευθείας μέσα στο σπλαχνικό μας χώρο, εξαιτίας της ημιτέλειας που μας διακατέχει. Είναι η ελπίδα και η αναμονή. Οι άνθρωποι δεν έχουν ασχοληθεί με τη βαθύτερη σημασία των δύο αυτών εννοιών. Απλώς τις μεταχειρίζονται σαν ένα πρόχειρο «περίγραμμα» του χεριού τους. Αυτές, όμως, μπορούν να μας οδηγήσουν στην ανακάλυψη του νοήματος που έχει το πέρασμά μας από τη Γη...
Η Γη βρίσκεται στο Ενδιάμεσο Σύμπαν - το έχω ξαναγράψει στα βιβλία μου. Το Ενδιάμεσο Σύμπαν δεν είναι σύμπαν παραδείσων και ευτυχίας, όπως πολλοί αναφέρουν, και κάποιοι, μάλιστα, έχουν δεθεί «ειδωλολατρικά» σε αυτό.

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

«Οι Σύγχρονες Κοινωνίες είναι βασισμένες στην Αρχαία Ελληνική Σκέψη»

 
Από την διάλεξη του Πέτρου Γ. Δούκα στο Harvard Business School- Athens Reunion (Παρασκευή 13 Μαίου 2011) και στο London Business School με θέμα «Οι Σύγχρονες Κοινωνίες είναι βασισμένες στην Αρχαία Ελληνική Σκέψη»

«Καμιά ενέργεια δεν φθάνει στη τελειότητα όταν εμποδίζεται» -Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια]
  • Διαβάζοντας τους αρχαίους συγγραφείς διαπίστωσα πως πολλά από αυτά που μελετάγαμε στο πανεπιστήμιο ως ‘αγγλοσαξωνικές’ ιδέες και θεωρίες ήταν τα ίδια με αυτά που δίδασκαν οι δικοί μας πριν από 24 και- αιώνες!  
Η σκέψη τους ήταν «δρώσα», όπως την χαρακτήρισε ο Κορνήλιος Καστοριάδης. Για παράδειγμα, πρώτα οι Έλληνες επινόησαν και εφάρμοσαν το δημοκρατικό πολίτευμα, και τη λειτουργία κράτους βασισμένη σε νόμους και μετά οι λόγιοι ανέλυσαν όλα τα σχετικά και τα πήγαν ένα βήμα παραπέρα.

Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Η ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ


Δεν θα αναφερθώ ούτε στην άγνοια της φυσικής πραγματικότητας , που ο κος Δανέζης έξοχα μας παρουσιάσε, όπως πάντα, ούτε στην κοινωνική και ιστορική εικονική πραγματικότητα , όπως επιδεξιότατα πλάθεται από την εκπαίδευση, την προπαγάνδα  και τα κατευθυνόμενα μέσα ενημέρωσης. Οι άρχοντες κάθε τόπου και τα ιερατεία, οι "θαυματοποιοί" του σπηλαίου στον Πλάτωνα, πάντα χειρίζονταν και έλεγχαν την πληροφορία για ίδιον όφελος. Χωρίς να υποστηρίζω ότι αυτές οι εικονικότητες είναι ανεξάρτητες η μία από την άλλη , θα εστιαστώ περισσότερο στην υποκειμενική ψυχολογική πραγματικότητα, που έχει να κάνει με την εικόνα και την εμπειρία του ίδιου του ατόμου για τον εαυτό του. Στην παρουσίασή μου θα αναλύσω το περιεχόμενο  δύο σχετικών βίντεο που έχω δημιουργήσει και υπάρχουν στο you tube. Το πρώτο τιτλοφορείται " Ο Πόνος και η Άγνοια της πραγματικότητας" και το δεύτερο "Η Έξοδος από τον Πόνο", το οποίο είναι και το πιο δημοφιλές από όσα έχω ανεβάσει.

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Τα μυστήρια του Άδου


Οι αρχαίοι λοιπόν έκαναν την μελέτη θανάτου και ανακάλυψαν
  1. την λειτουργία της σκέψης που λειτουργεί σε φαύλο κύκλο και αποδίδει ενέργεια στον οργανισμό,
  2. βρήκαν τον μηχανισμό γήρανσης, τον μηχανισμό καταστροφής του σώματος (λόγω των σκέψεων φθοράς = αμαρτιών),
  3. ανακάλυψαν το ενεργειακό σύστημα του ανθρώπου (ενεργειακοί αγωγοί, τσάκρα),
  4. βρήκαν τρόπους θεραπείας του σώματος και της σκέψης
  5. κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι ήρεμες, γαλήνιες και μη αμαρτωλές σκέψεις (όχι λαγνεία, όχι έχθρα, όχι άγνοια, όχι υπερηφάνεια, όχι ζήλια, όχι πλεονεξία, όχι απαίτηση βλάβης, όχι μίσος, όχι φόβος) οδηγούν σε καλύτερης ποιότητας ζωή και μακρόχρονο βίο
  6. και οδηγούν σε πράξεις που δεν αποδίδουν φορτίο φθοράς (αρνητικό κάρμα) μέσα στον κόσμο των αντιθέτων (Γίγνεσθαι),
  7. βρήκαν την βαθύτερη λειτουργία της ψυχής, ότι είναι αθάνατη και τις καταστάσεις μετάβασης από ζωή σε ζωή.

Τα μυστικά της Σφίγγας


Λίγα μέτρα πιο πέρα από την Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας (Χέοπος) βρίσκεται η περίφημη Σφίγγα της Αιγύπτου που έχει κεφάλι γυναίκας, σώμα ταύρου, πόδια λονταριού και φτερά αετού. Ποια είναι όμως η σκοπιμότητα της υπάρξεώς της μέσα στο χώρο των πυραμίδων της Γκίζας, κάτω από τα πόδια της Μεγάλης Πυραμίδας και τι παριστάνει;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σφίγγες γενικά είναι κατά την μυθολογία διάφορα τέρατα που τα μέλη του σώματός των αποτελούνται από διάφορα του ενός όντα. Ήσαν άγρια τέρατα, σιωπηλά και αινιγματικά. Τέτοιες σγίγγες κατά την αρχαιότητα υπήρχαν σε διάφορα μέρη του τότε γνωστού κόσμου και είχαν περιβληθεί με διάφορες μυθολογικές ιστορίες. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν γνωστή η Σφίγγα της Βοιωτίας που είχε πρόσωπο και στήθος γυναίκας, σώμα λιονταριού, φτερά όρνιθας και ουρά φιδιού.

Κυριακή 5 Ιουνίου 2011

Θεοδικία


Με τον όρο Θεοδικία (στις λατινογενείς γλώσσες: Théodicée, Theodizee, Theodicy) χαρακτηρίζεται το φιλοσοφικό και θεολογικό πρόβλημα της (αμφισβητούμενης) δικαιοσύνης του θεού, ιδίως σ’ εκείνες τις θρησκείες όπου ο θεός έχει στο ανώτατο δυνατό επίπεδο τις ιδιότητες της παντοδυναμίας, πανσοφίας, παναγαθότητας, πανταχού παρουσίας κτλ.


Το πρόβλημα

Είναι προφανές ότι ανέκαθεν οι άνθρωποι διαπίστωναν πως, παρά τη θεϊκή παρουσία και τις όποιες εικαζόμενες θεϊκές ιδιότητες, στον κόσμο επικρατούν αδικία, στέρηση και πόνος. Είτε από φυσικά φαινόμενα, ασθένειες και επιδημίες, είτε από ενέργειες άλλων ανθρώπων και λαών, οι άνθρωποι πάντα υποφέρουν και, κάποια στιγμή, αναρωτιούνται, γιατί ο θεός επιτρέπει αυτή την κατάσταση;

Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ


Διανοητική ή Ορθολογιστική νοημοσύνη είναι η νοημοσύνη που χρησιμοποιούμε για να επιλύσουμε προβλήματα στρατηγικής ή λογικής. Οι ψυχολόγοι επινόησαν τεστ για την αξιολόγησή της και κατέταξαν τα άτομα σε βαθμίδες ευφυίας, ανάλογα με το ύψος του Δείκτη νοημοσύνης (I.Q.).
Στα μέσα της δεκαετίας του 90, ο Daniel Goleman δημοσίευσε έρευνες πολλών νευρολόγων και ψυχολόγων που έδειχναν ότι η Συναισθηματική Νοημοσύνη (E.Q.) είναι εξίσου σημαντική. Η συναισθηματική νοημοσύνη μας επιτρέπει να συνειδητοποιούμε τόσο τα δικά μας συναισθήματα, όσο και αυτά των άλλων.

Δημήτρης Λιαντίνης ( Διαλέξεις - Ομιλίες )



Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου

Παρακολουθήστε την εκπληκτική διάλεξη διάρκειας μίας ώρας και 30 λεπτών, του καθηγητή φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημήτρη Λιαντίνη, στην Σχολή Εφαρμογών Υγειονομικού του 401 Σ.Ν, με τίτλο "Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου".




϶ϵ Πλάτων ¨Φαίδων¨ ή περί ψυχής ϶ϵ


Πρόσωπα διαλόγου, ο Σωκράτης και οι μαθητές του: Κέβης, Σιμμίας (Πυθαγόρειοι από την Θήβα), Κρίτων, συνομήλικος του Σωκράτη πολύ εύπορος, Φαίδων από την Ηλεία, η Ξανθίππη (γυναίκα του Σωκράτη), Ο Απολλόδωρος, ο Δήμιος που έδωσε το κώνειο και ο των ένδεκα υπηρέτης βουβά πρόσωπα στον διάλογο.

Ο Πλάτωνας δηλώνει καταφατικά ότι ήταν απών από αυτόν τον διάλογο. Ο ευθύς διάλογος γίνεται μεταξύ του Εχεκράτη και του Φαίδωνα στην Φλιούντα πόλη κοντά στο Άργος της Πελοποννήσου, και ο πλαγίως μεταδιδόμενος μεταξύ Σωκράτους και των μαθητών του μέσα στο δεσμωτήριο την τελευταία ημέρα της ζωής του, από τις πρωινές ώρες μέχρι την δύση του ηλίου που ακολούθησε και η πόση του κώνειου.

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

ΕΞΥΠΝΟΝ ΕΝΥΠΝΙΟΝ.--Δ.ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ


Αριστοτέλης και Αλέξανδρος
Η πρώτη σχέση του Αριστοτέλη με τον Αλέξανδρο είναι που ο πρώτος εδίδασκε και ο δεύτερος εμάθαινε. Η δεύτερη σχέση τους είναι που ο Αλέξανδρος κατάκτησε ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου για τρακόσιους χρόνους, και ο Αριστοτέλης ερεύνησε ένα μεγάλο κύκλο του πνεύματος για δεκαοχτώ αιώνες.
Η τρίτη σχέση τους αναφέρεται στο τίμημα. Η απόσβεση ήταν ανάλογη με τη χρέωση. Η πολιτική επλήρωσε την κατάκτηση του Αλέξανδρου με τον αφανισμό της Αρχαίας Ελλάδας. Το πνεύμα επλήρωσε το κατόρθωμα του Αριστοτέλη με το θάνατο της κλασικής φιλοσοφίας.
Η αλυσίδα που κόπηκε με τελευταίο κρίκο τα Φυσικά του Αριστοτέλη, ξαναδέθηκε με πρώτο κρίκο Philosophiae naturalis principia mathematica του Νεύτωνα.

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

H Φιλοσοφική έννοια και Κοσμολογία του Πυρός


Το πυρ-φωτιά αποτελεί ίσως την απλούστερη και βασικότερη μορφή ενέργειας, που συνοδεύει τον άνθρωπο απ’ τις απαρχές της ύπαρξής του εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Οι πυρκαϊές, που προέρχονταν απ’ τα πυρακτωμένα ποτάμια λάβας ενός ηφαιστείου, οι πτώσεις των κεραυνών στην γη και οι τυχαίες αυταναφλέξεις λόγω ξηρασίας και υψηλών θερμοκρασιών, αποτέλεσαν το φυσικό φαινόμενο, που πολύ αργότερα ο έλλογος άνθρωπος ονόμασε πυρ η φωτιά. Ο φόβος, η απορία και ο θαυμασμός του για το φυσικό και ανεξέλεγκτο αυτό φαινόμενο χάραξαν ανεξίτηλα σημάδια στα βαθιά στρώματα του ψυχισμού του, αλλά και μνήμες, που τον συνοδεύουν σε όλη την διάρκεια της εξέλίξής του. Ο πρωτόγονος άνθρωπος αρχικά προσπαθούσε να συντηρεί ζωντανή την φωτιά και να την αναζωπυρώνei κατά βούληση, διατηρώντας την στις κρύες περιόδους και στα παγωμένα σκοτάδια της νύκτας, αποκτώντας έτσι το φως και την θερμότητα. Όμως η ανακάλυψη της δημιουργίας της φωτιάς απετέλεσε το μεγαλύτερο βήμα στην εξέλιξη και στην πορεία της ανθρωπότητας.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...